Volkswagen och Movistar är de som har flest anmälningar vid konsumentföreningar i Spanien. Dieselmotorskandalen som har påverkat Volkswagenkoncernen sedan september ifjol har gjort att varumärket har fått näst mest klagomål . Det visar den årliga rapporten från konsumentorganisationen Facua.
Specifikt var det 17,9 procent av klagomålen som riktade sig till bilsektorn. Förändringarna i tarifferna för Movistar Fusión gjorde att många klagomål kom efter maj månad.
Just telesektorn står för 61,9 procent av samtliga klagomål som inkommer till konsumentorganisationer.










