Volkswagen och Movistar har flest anmälningar

av | jan 14, 2016 | Arkiv, Nyheter

Volkswagen och Movistar är de som har flest anmälningar vid konsumentföreningar i Spanien. Dieselmotorskandalen som har påverkat Volkswagenkoncernen sedan september ifjol har gjort att varumärket har fått näst mest klagomål . Det visar den årliga rapporten från konsumentorganisationen Facua.

Specifikt var det 17,9 procent av klagomålen som riktade sig till bilsektorn. Förändringarna i tarifferna för Movistar Fusión gjorde att många klagomål kom efter maj månad.

Just telesektorn står för 61,9 procent av samtliga klagomål som inkommer till konsumentorganisationer.

TIPSA REPORTERN
Ola Josefsson

Costa del golf