De spanska fackförbunden CCOO och UGT kallar till stora manifestationer under morgondagen mot regeringens nedskärningar. I morgon är det 1 maj och det väntas demonstrationer på flera håll i Spanien.
CCOO och UGT uppmanar invånarna i provinsen Málaga till att manifestera på gatorna och visa sitt missnöje mot nedskärningarna. Fackombuden i Málaga, Antonio Herrera och Manuel Ferrer, vädjar till folket att under 1 maj vädra sitt missnöje mot reformerna som ”äventyrar rättigheten till arbete och välfärd”.
Temat i år är ”Det finns ingen gräns – 1 maj – kämpa för dina rättigheter”. I Málaga startar demonstrationen klockan 11 vid hörnet av Muelle Heredia och Alameda de Colón för att avslutas vid plaza General Torrijos.
Under de röda fanorna vädjar fackförbunden till folket att komma ut på gatorna och visa sitt uppror mot den politiska och ekonomisk bluff som regeringen Mariano Rajoy och kapitalet står ansvarig för.










