Under årets första kvartal har antalet utländska turister i Spanien stigit med 2,5 procent jämfört med samma period ifjol. Och det är nordiska och franska turister som står för den största ökningen. Det visar siffror från Encuesta de Movimientos Turísticos en Frontera (Frontur) som har tagits fram av Turistdepartementet.
14 miljoner turister kom från andra länder för att besöka Spanien under årets första tre månader. Det är en uppgång med 2,5 procent jämfört med samma period ifjol.
Enligt turistministern José Manuel Soria är detta den största ökningen på fyra år. Antalet turister från Frankrike (+8%) och de nordiska länderna (+12,3%) ökar mest visar undersökningen.










