Igår kom den, terral, vinden som får temperaturen att hastigt stiga. Under veckoslutet väntar ”levante” som gör att temperaturen sjunker runt fem grader. Trots den minskningen blir det varmt och skönt på Solkusten det kommande veckoslutet.
Mars månad var speciellt för de inre delarna av kusten den blötaste månaden på 50 år. I Antequera var mars i år den blötaste mars-månaden sedan 1955.
De senaste fyra dagarna har värmen återkommit och igår låg temperaturen i skuggan på över 26 grader. Enligt Fausto Polvorinos vid väderlekstjänsten Aemet i Málaga har vi inte haft så varmt sedan 14 oktober ifjol.
Även om vinden nu vrider om till ostlig enligt väderlekstjänsten Agencia Estatal de Meteorología så blir det varmt och skönt i helgen. Under de närmaste tolv dagarna väntas ingen nederbörd.










